en sann mardröm

« 2009-02-08 / 16:46:12 | kategori: Ebba »
igår var den värsta dagen i hela mitt liv .
fidan hade legat med feber ifrån i fredags, under kvällen igår höjdes tempen till 40,1 & jag skojar inte när jag säger att han var som ett element. det var helt sjukt .
han la sig i sängen en stund, men han sa att han var rädd att somna för han hade känt sig svimfärdig & varit yr mycket . så jag satt & höll koll på honom. han skakade jätte mycket hela tiden .
så efter en stund så fick jag honom att gå in i duschen för att svalka sig & samtidigt som han gjorde det så tvättade jag bort mitt smink & borstade tänderna .
När han kom ut ur duschen råkade han slå armbågen i ett värmeelement som de har på väggen, han skrek & det såg ut som att han fick kramp & handen blev helt blå/lila ! det såg jätte hemskt ut .
Så började han skrika "jag måste ut, jag måste härifrån"  jag fattade ingenting? "vart ska du?" frågade jag, men fick inget svar. han sprang in till sina föräldrars sovrum (dom låg & sov) & han sa något på albanska till dom. & dom började skrika & jag hann inte förstå riktigt vad som hände.  hans bröder kom ut ur sitt rum också & alla skrek i munnen på varandra. allt jag såg var fidan, han stod där mot dörrkarmen & såg helt borta ut. så jag gick fram till honom & höll om honom, ville få honom att sätta sig ner, men han vägrade !
helt plötsligt känner jag hur tung han blir, jag orkar inte bära honom & han svarar inte när jag säger hans namn.
alla skriker & jag tror jag var i chocktillstånd. jag bara såg honom ramla ner på golvet med sin lillebror sittandes under honom. alla fortsätter att skrika & hans pappa hämtar vatten till hans ansikte.
att han inte ens vaknade av att bli slagen i ansiktet? jag hann tänka att det värsta skulle hända , 'han kommer att dö, jag kommer aldrig mer få se honom' .. 
sedan vaknar han upp, & spyr, samtidigt som hans mamma har hunnit ringa till akuten.
jag kunde inte sluta gråta, att se honom så hjälplös var det värsta jag har varit med om. att det händer någon man älskar så mycket. (usch, tårarna bara rinner & jag skakar i hela kroppen när jag skriver)
enligt läkarna var det pga febern & vätskebrist, vilket jag tycker är väldigt konstigt eftersom jag under hela kvällen hade tryckt i honom vatten så han inte skulle drabbas av vätskebrist?
när vi kom hem ifrån sjukhuset så kunde jag inte somna, jag var på min vakt hela tiden. det gick knappt att krama om honom för att han var så varm. hemskt ..
under hela natten har jag vaknat varannan minut säkert , för att 'peta' lite på honom för att kolla så han bara sover .. usch
nu har febern lagt sig lite & allt är lugnt. men jag kan inte sluta att se tillbaka på det tillfället när han låg där på golvet ..  


jag älskar dig
soffa
    

fan gud va hemskt ;s ja skulle dö om ngn sånt hände ngt hände! puss

    
    2009-02-08 @ 22:44:29               
    
naty
    

men fyyy! usch lille fidan <3

hoppas han mår bättre . Leon är också jättsjuk och jag vet verkligen den där kännslan av att hålla på att förlora nån som man älskar tusen gånger mer än sej själv. Det är en rädsla som inte kan beskrivas med ord.

Hälsa alla jättemkt från mej och jag tänker på er!

<3

    
    2009-02-09 @ 08:53:28                    
URL: http://natinaleonbardhi.blogg.se/
    
amanda
    

usch då vad otäckt..jag hade aldrig klarat av att se dalle sådär :/

    
    2009-02-09 @ 10:00:57                    
URL: http://amandarp.blogg.se/
    
Anonym
    

Det lät otäckt!!! Fidan behöver vila och ta det lugnt när han har influensa..Tänker på dig och Fidan. Ta hand om er/Puss

    
    2009-02-09 @ 22:54:23               
    
Anonym
    

Det lät otäckt!!! Fidan behöver vila och ta det lugnt när han har influensa..Tänker på dig och Fidan. Ta hand om er/Puss

    
    2009-02-09 @ 22:55:32               
         
    

    Namn:
Kom ihåg mig?

    E-postadress:


    Bloggadress:


    Kommentar: